gabloty szklane

Sztuka prezentacji towarów – jak przyciągnąć uwagę klientów?

Nie wystarczy mieć dobry produkt. Trzeba go jeszcze umiejętnie wyeksponować. Pokazanie wszelkich zalet towaru umożliwiają dobrze zagospodarowane witryny sklepowe. Jak wdrożyć w swoim biznesie visual merchandising, czyli sprzedawanie poprzez ekspozycję?

gablota

Kupowanie oczami

Większość wrażeń odbieramy wzrokowo. Aby były one pozytywne, trzeba zadbać o przedstawienie towaru. Podstawa to czystość i elegancki wygląd witryny. Warto zastosować oświetlenie, które będzie współgrało z charakterem punktu handlowego – nie może być ani zbyt jaskrawe, ani za słabe. Dobrym rozwiązaniem jest wybór technologii LED. Ekspozycja powinna składać się z nietypowej aranżacji produktów. Ważne, aby zmieniać ją co parę tygodni i ciągle na nowo przyciągać klienta.

Najważniejszy jest klient

W witrynie powinny znajdować się takie produkty, które łatwo będzie z niej wyjąć, aby nie utrudniać klientowi procesu zakupowego. Trzeba też ustawić ją w odpowiednim miejscu. Klasycznie towary eksponuje się na wysokości wzroku stojącej osoby dorosłej (tj. około 160 cm) jednak nie można tego czynić bezrefleksyjnie – jeśli oferta kierowana jest np. do dzieci lub osób na wózkach inwalidzkich to należy umieścić witrynę o wiele niżej. Zadbajmy, aby klient miał pełną wiedzę o produkcie – odpowiednie oznaczenie, podanie ceny, poinformowanie o promocji czy pochodzeniu z najnowszej kolekcji może skłonić go do zakupu.

Efektywnie i efektownie

witryna szklana

Posiadając piękną witrynę, trzeba ją zagospodarować rzeczami, które chcemy w pierwszej kolejności sprzedać – nie powinny stać tam produkty podstawowe, które klient i tak kupi. Warto wstawić do witryny nowy produkt z wysoką marżą sklepu, bo to on jako pierwszy przyciągnie wzrok klienta. Trzeba pochylić się nad branżą, w której działa sklep – to co sprawdzi się u jubilera, niekoniecznie odniesie skutek przy prezentacji sprzętu medycznego. Nie można się też zrażać ewentualnymi niepowodzeniami – początki dotyczące eksponowania towarów mogą wydawać się skomplikowane. Dlatego warto pomóc sobie, zaczynając od wyboru idealnej do naszych potrzeb witryny.

Jaką witrynę wybrać?

Trzeba zadbać, aby witryna była wykonana z wysokiej jakości materiałów. Aluminiowy szkielet anodowany oraz możliwość regulacji półek będzie dobrym pomysłem, jeśli chcemy pokazać produkty o różnej wielkości. Warto zastosować oświetlenie dopasowane do kolorystyki sklepu. Jeśli chcemy, aby towary były łatwo dostępne, powinniśmy zainteresować się witryną jedno- lub dwudrzwiową. Jako gablotę reprezentacyjną, np. ukazującą certyfikaty punktu usługowego można wybrać taką z drzwiami przesuwnymi. Zamek patentowy i możliwość zastosowania szkła bezpiecznego zapewni bezpieczeństwo przechowywanym przedmiotom. Taką witrynę, ściśle dostosowaną do własnych potrzeb, można zamówić np. u Bydgoskiego Producenta Gablot BATR.

6 Comments Posted

  1. polecam scierki tupperwere do szyb i powierzchni szklanych, czyszczenie witryn i tego typu gablot bedzie szło szybko i bez smug.serio

  2. WIitryny są bardzo delikatne, prosze zwrocicć uwagę na aspekt utrzymywania ich w czystości. Mycie takich witrynek jest kłopotliwe, nie wiem czy to dobre rozwiazanie aby wstawic je do domu.

  3. Witryny można wykorzystać przy urzadzaniu wnetrz domowych, styl loftowy np. mysle,ze efeekt byłby zachwycajacy.Minusem jest kasa, to droższe niż regał czy komoda z sieciowki.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.