gabloty szklane

Sztuka prezentacji towarów – jak przyciągnąć uwagę klientów?

Nie wystarczy mieć dobry produkt. Trzeba go jeszcze umiejętnie wyeksponować. Pokazanie wszelkich zalet towaru umożliwiają dobrze zagospodarowane witryny sklepowe. Jak wdrożyć w swoim biznesie visual merchandising, czyli sprzedawanie poprzez ekspozycję?

gablota

Kupowanie oczami

Większość wrażeń odbieramy wzrokowo. Aby były one pozytywne, trzeba zadbać o przedstawienie towaru. Podstawa to czystość i elegancki wygląd witryny. Warto zastosować oświetlenie, które będzie współgrało z charakterem punktu handlowego – nie może być ani zbyt jaskrawe, ani za słabe. Dobrym rozwiązaniem jest wybór technologii LED. Ekspozycja powinna składać się z nietypowej aranżacji produktów. Ważne, aby zmieniać ją co parę tygodni i ciągle na nowo przyciągać klienta.

Najważniejszy jest klient

W witrynie powinny znajdować się takie produkty, które łatwo będzie z niej wyjąć, aby nie utrudniać klientowi procesu zakupowego. Trzeba też ustawić ją w odpowiednim miejscu. Klasycznie towary eksponuje się na wysokości wzroku stojącej osoby dorosłej (tj. około 160 cm) jednak nie można tego czynić bezrefleksyjnie – jeśli oferta kierowana jest np. do dzieci lub osób na wózkach inwalidzkich to należy umieścić witrynę o wiele niżej. Zadbajmy, aby klient miał pełną wiedzę o produkcie – odpowiednie oznaczenie, podanie ceny, poinformowanie o promocji czy pochodzeniu z najnowszej kolekcji może skłonić go do zakupu.

Efektywnie i efektownie

witryna szklana

Posiadając piękną witrynę, trzeba ją zagospodarować rzeczami, które chcemy w pierwszej kolejności sprzedać – nie powinny stać tam produkty podstawowe, które klient i tak kupi. Warto wstawić do witryny nowy produkt z wysoką marżą sklepu, bo to on jako pierwszy przyciągnie wzrok klienta. Trzeba pochylić się nad branżą, w której działa sklep – to co sprawdzi się u jubilera, niekoniecznie odniesie skutek przy prezentacji sprzętu medycznego. Nie można się też zrażać ewentualnymi niepowodzeniami – początki dotyczące eksponowania towarów mogą wydawać się skomplikowane. Dlatego warto pomóc sobie, zaczynając od wyboru idealnej do naszych potrzeb witryny.

Jaką witrynę wybrać?

Trzeba zadbać, aby witryna była wykonana z wysokiej jakości materiałów. Aluminiowy szkielet anodowany oraz możliwość regulacji półek będzie dobrym pomysłem, jeśli chcemy pokazać produkty o różnej wielkości. Warto zastosować oświetlenie dopasowane do kolorystyki sklepu. Jeśli chcemy, aby towary były łatwo dostępne, powinniśmy zainteresować się witryną jedno- lub dwudrzwiową. Jako gablotę reprezentacyjną, np. ukazującą certyfikaty punktu usługowego można wybrać taką z drzwiami przesuwnymi. Zamek patentowy i możliwość zastosowania szkła bezpiecznego zapewni bezpieczeństwo przechowywanym przedmiotom. Taką witrynę można znaleźć u Bydgoskiego Producenta Gablot BATR. Już dziś zamów produkt dostosowany do swoich potrzeb na stronie https://www.batr.com.pl/

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.


*