agencja pracy tymczasowej

Poradnik dla opiekunek: jak wybrać odpowiednią agencję pracy?

Podjecie pracy jako opiekunka osób starszych za granicą daje duże możliwości, ale jednocześnie wiąże się z nie mniejszym ryzykiem. Przeglądając setki ofert pracy kobiety często zapominają, że wybór pośrednika może decydować o powodzeniu lub klęsce wyjazdu. Podpowiadamy, jak nie dać się oszukać.

Popularność agencji pośrednictwa pracy

Zdecydowana większość opiekunek osób starszych poszukuje ofert pracy za pośrednictwem agencji zatrudnienia. Dotyczy to przede wszystkim tych Pań, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w tej branży i posiadają bardzo ograniczone doświadczenie w sprawowaniu opieki nad seniorami i załatwianiu formalności za granicą. Dzięki udziale agencji kandydatki nie muszą troszczyć się o wizyty w urzędach i sporządzanie dokumentów, ponieważ tym zajmuje się ich pośrednik. Jest to rozwiązanie komfortowe i oszczędne w czasie, a więc jednocześnie bardzo kuszące – podwarunkiem dokonania odpowiedniego wyboru agencji pracy.

Jak sprawdzić autentyczność agencji pracy?

Pierwszym kryterium wiarygodności agencji pracy jest numer KRS. Powinna posiadać go każda firma prowadząca działalność, ponieważ jest on dowodem na wpis do Krajowego Rejestru Sądownictwa. Dysponując wspomnianym numerem można z łatwością poznać informacje o firmie i sprawdzić jej autentyczność. Następnie warto skupić się na innych kwestiach, które pomogą ustalić, czy agencjadziała w sposób profesjonalny, dbając o dobre interesy swoich pracowników.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru pośrednika?

Wyjazd zarobkowy za granice jest dużym i ryzykownym przedsięwzięciem, dlatego powinny poprzedzać go odpowiednie działania. Obecnie wiele agencji przeprowadza część rekrutacji za pośrednictwem strony internetowej. Jest to bardzo wygodna opcja, w której nie ma nic złego. Warto jednak pamiętać, że zawsze kontakt mailowy lub telefoniczny powinien zakończyć się spotkaniem w siedzibie agencji. Tam omawiane są szczegółowe warunki współpracy oraz konkretne predyspozycje do wykonywania obowiązków. To stwarza także możliwość poznania personelu, który najprawdopodobniej będzie koordynował wyjazd i pozostawał do dyspozycji opiekunki podczas pobytu za granicą. Już na tym etapie warto zastanowić się, czy dana osoba budzi zaufanie oraz czy warto powierzyć jej własne bezpieczeństwo podczas kilkumiesięcznego pobytu na obczyźnie.

Jakie zachowania i sytuacje powinny wzbudzić czujność?

Największym błędem, jaki popełniają kandydatki na opiekunki osób starszych jest wyjazd za granicę bez podpisanej umowy. Wówczas nie mają one żadnej gwarancji, a sytuacja zastana po dotarciu na miejsce może diametralnie różnić się od opisywanej podczas spotkania. Niepokojące są także niskie wymagania w stosunku do opiekunki i dowolność w wyborze ofert. Praca na tym stanowisku wiąże się z niemałą odpowiedzialnością, dlatego każda renomowana agencja wymaga przynajmniej komunikatywnej znajomości języka obcego i doświadczenia w opiece nad seniorem. Godne zaufania firmy często oferują kursy językowe i pierwszej pomocy, które bardzo przydają się opiekunkom, przekładając się na wyższą jakość opieki. Odwiedzając witrynę agencji Help 24 kandydatki mogą poznać szczegółowe informacje na temat obowiązków i przywilejów, jakie wiążą się z tym zajęciem.

Podsumowanie

Poszukując odpowiedniego pośrednika pracy tymczasowej za granicą należy zwrócić uwagę na wiele istotnych kwestii. Warto jednak pamiętać, że niekiedy nawet wnikliwy wywiad nie daje gwarancji satysfakcji, chociaż w dużym stopniu eliminuje ryzyko oszustwa. Decydujące mogą stać się opinie osób, które już wcześniej korzystały z usług danej firmy i są w stanie podzielić się własnymi odczuciami.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*